Viestintä ja markkinointi

Viestintään ja markkinointiin kannattaa kiinnittää erityisen paljon huomiota, koska ilman jatkuvaa viestintää ei yrityksen sisällä tieto pääse liikkumaan tarpeeksi, eivätkä asiakkaat saa tietoa tuotteistasi tai palveluistasi. Ilman riittävää markkinointia yritystäsi ei ole käytännössä olemassa, joten on ensisijaisen tärkeää kertoa asiakkaalle miksi heidän kannattaa valita juuri sinut toisen kilpailijan sijasta. Huolellisesti mietityn sisällön ja viimeistellyn tekstin merkitys korostuu aikana, jolloin viestejä tulee kyllästymiseen asti eri kanavilta. On kyseessä sitten painettu asiakaslehti, huomiota herättävä slogan tai uutiskirje, me autamme sinua. Erotu massasta, laittamalla meille viestiä ja viedään teidän viestintä ja markkinointi aivan uudelle levelille! Meiltä saat myös brändistrategian suunnittelun. 

 

  • Viestinnän ja markkinoinnin suunnittelu
  • Asiakastarinat
  • Mediatiedotteet
  • Yritystarinat
  • Sähköpostimarkkinointi, uutiskirjeet
  • Natiivimarkkinointi
  • Mainostekstit
  • Slogan
  • Blogi
  • Puheet
  • Sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan

 

Viestinnän ja markkinoinnin suunnittelu Viestinnän ja markkinoinnin viestintäsuunnitelma on koko yrityksen keskiössä ja laadukkaalla suunnitelmalla onnistut varmasti. Ensin mietitään mitä sanotaan ja sitten vasta missä. Suunnitelmassa tulee esille se, miksi te olette yrityksenä olemassa, mitä te haluatte maailmalle kertoa sekä mistä yrityksenne arvomaailma koostuu. On ensisijaisen tärkeää, että tieto kulkee ensin henkilökunnalle ja sen jälkeen kaikille asiakkaillenne. Kun viestintäsuunnitelma on kunnossa, se näkyy myös tuloksessa. Viestintäsuunnitelman lisäksi kannattaa samalla laittaa yrityksen some tilit kuntoon, koska sosiaalisen median avulla sinulla on mahdollisuus lisämyyntiin ja brändin rakentamiseen. 

 

Sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan Sosiaalinen media on tullut vauhdilla osaksi yritysten markkinointia, eikä tulevina vuosina paineta jarrua. Nyt jos koskaan on hyvä aika ottaa some haltuun ja tavoittaa uusia asiakkaita. Jos oma aikasi ei kuitenkaan riitä sosiaalisen median pyörittämiseen tai haluat saada kanaviisi lisää asiantuntijasisältöä, ratkaisusi on Mainossataman somepalvelu. Me suunnittelemme, tuotamme ja julkaisemme somekanaviisi sisältöä kiinteään kuukausihintaan, kuukaudeksi tai vuosiksi kerrallaan. Panosta myös somessa laadukkaisiin valokuviin ja videoihin, koska se lisää luottamusta, vakuuttavuutta sekä uskottavuutta.

 

Asiakastarinat: Asiakastarinat lisäävät yrityksenne arvoa, auttavat kertomaan mitä tarjoat sekä todistaa yrityksesi osaamisen. Asiakkaiden mielipide vaikutta vahvasti uusien asiakkaiden ostokäyttäytymiseen, koska yhden ylistävän kommentin vuoksi uusi asiakas saattaa tehdä lopullisen ostopäätöksen. Asiakaskastarinat ovat tae siitä, että yrityksesi tekee hyvää työtä. Päästä siis asiakkaasi ääneen, koska mikä olisikaan parempi tapa markkinoida, kuin aidoilla asiakaspalautteilla? Asiakastarinoiden lisäksi suosittelemme laittamaan yrityksen some tilit kuntoon, varsinkin jos haluat mahdollisuuden lisämyyntiin ja rakentaa brändiäsi. 

 

Mediatiedotteet Me teemme huomiota herättävät mediatiedotteet, jotka kertovat yrityksenne sanoman selkeästi sekä kiinnostavalla tavalla. Voimme lähettää tiedotteen toimittajille, toimituksille, omaan uutiskanavaan sekä lisätä sen yrityksenne sosiaalisen median eri kanaviin. Tiedote on yksi edullisimmista tavoista tuoda asiat esille asiakaskunnan tietoisuuteen. Laitetaanko samalla teidän uutiskirjeet säännöllisiksi ja panostetaan laadukkaaseen sisältöön? Sähköpostimainonta on edelleen yksi tehokkaimmista markkinoinnin työvälineistä. 

Yritystarinat Me haluamme tutustua sinuun, yritykseesi, arvoihinne sekä henkilökuntaanne, koska loistava yritystarina syntyy vain tuntemalla tarinanne perinpohjaisesti. Hyvä yritystarina antaa mahdollisuuden samaistua, tempaisee mukaansa sekä herättää lukijassa positiivisia tunteita. Anna meidän kirjoittaa yrityksesi tarina uudelleen mielenkiintoisella tavalla. Laitetaanko samalla teidän uutiskirjeet säännöllisiksi ja panostetaan laadukkaaseen sisältöön? Sähköpostimainonta on edelleen yksi tehokkaimmista markkinoinnin työvälineistä. 

 

Uutiskirjeet Yksi tehokkaimmin toimivista sisältömarkkinoinnin työvälineistä on hyvin suunniteltu sähköpostimarkkinointi. Uutiskirjeet jakavat paljon mielipiteitä, mutta avainasemassa siinä onkin, minkälaista sisältöä siinä julkaisee. Uutiskirjeellä voi buustata markkinointia ja muistuttaa asiakasta olemassaolostaan. Hyvä uutiskirje kohdistaa viestinsä, tarjoaa apua lukijan haasteisiin, sitouttaa asiakkaansa sekä sen on kirjoittanut ihminen ihmiselle. Uutiskirjeiden lisäksi kannattaa samalla laittaa yrityksen some tilit kuntoon, koska sosiaalisen median avulla sinulla on mahdollisuus lisämyyntiin ja brändin rakentamiseen. 

 

Natiivimarkkinointi Natiivimainonta on osa digitaalista markkinointia, jossa tuotettuun sisältöön on sisällytetty asiakasta ohjaavaa tekstiä. Se on siis osa luontevaa sivulle tuotettua tekstisisältöä, joka tuottaa yleisölle sisällöltään lisäarvoa. Natiivimarkkinointiin kannattaa käyttää aikaa ja suunnitella se huolella, jotta sisällöstä tulee asiakkaalle arvokasta ja kiinnostavaa. Natiivimainontaa ei erota usein muualta kuin mainos tai kaupallinen yhteistyö tekstistä, joita käytetään digitaalisen markkinoinnin välineissä kuten sosiaalisessa mediassa. Jos haluat yrityksesi pysyvän digitaalisen markkinoinnin aallon harjalla, kannattaa katsoa myös kaikki muut Mainossataman digitaalisen markkinoinnin palvelut. 

 

Mainostekstit Mainostekstin tehtävä on herättää lukijan mielenkiinto, joten on tärkeää ennakoida miten teksti vaikuttaa lukijaan ja miten mainosteksti saa lukijan toimimaan tietyllä tavalla. Hyvä mainosteksti on lyhyt, ytimekäs ja simppeli. Maailmassa, jossa on miljoonittain kuvia ja sanoja, on hyvä pitää oma mainosteksti mahdollisimman selkokielisenä ja tiiviinä, jotta se ylläpitää asiakkaan mielenkiinnon ja johtaa toivottuun toimintaan. Mainostekstien lisäksi voimme samalla laittaa yrityksenne some tilit kuntoon, koska sosiaalisen median avulla sinulla on mahdollisuus lisämyyntiin ja brändin rakentamiseen. 

 

Slogan Jokaisella yrityksellä pitäisi olla oma slogan, joka on tarttuva ja jää mieleen. Slogania on tarkoitus käyttää yrityksen markkinoinnissa, sekä sen on tarkoitus puhutella kohderyhmääsi. Tiedätkö yhtään huippumerkkiä tai menestynyttä yritystä, jolta puuttuisi oma slogan? Hyvä slogan palvelee tarkoitusta sekä tukee yrityksen arvoja ja strategiaa. Sloganin pitää tuntua omalta, olla persoonallinen sekä saada hyvät fiilikset kuulijassa. Kirjoitamme myös blogitekstejä, jotta voit mahdollistaa vuorovaikutuksen asiakkaidesi, kohderyhmäsi tai yhtistyökumppaneiden kanssa. 

 

Blogi Blogiteksti on parhaimmillaan yksi avaintekijä menestystarinaksi, koska se herättää lukijassa positiivisia tunteita ja luottamusta. Blogin idea voi olla vaikuttamistyö, osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun tai vahvistaa omaa asiantuntijuutta alalla, mutta tärkeintä on kirjoittaa blogi yrityksenne tai henkilön näkökulmasta, jolle blogia tehdään. On tärkeää tuntea aihe, josta kirjoitetaan, joten olemme erittäin sitoutuneita tutustumaan yrityksenne arvoihin ja ydinsanomaan, jotta osaamme luoda teille arvokasta sisältöä. Panosta blogissa myös laadukkaisiin valokuviin ja videoihin, koska se lisää luottamusta, vakuuttavuutta sekä uskottavuutta. 

 

Puheet Olipa kyseessä pitchaus, puhe henkilökunnalle tai medialle, me Mainossatamalla olemme auttamassa sinua puheesi toteuttamisessa. Pitch on lyhyt ja ytimekäs myyntipuhe miksi juuri sinun yrityksesi on olemassa, mitä palveluita tarjoat ja millä eroat kilpailijoistasi. Hyvän puheen erottaa siitä, että se kasvaa vain loppua kohden ja tarina tulee huipentumaan. Puheen on tärkeää olla myös lukijan näköinen, ja että puheeseen tulee myös sydän mukana, koska vain sillä saat viestisi menemään suoraan kuulijan mieleen. Kirjoitamme myös blogitekstejä, jotta voit mahdollistaa vuorovaikutuksen asiakkaidesi, kohderyhmäsi tai yhtistyökumppaneiden kanssa. 

    Mainossatama Oy
    Uittotie 2, 30100 Forssa
    Vaihde: 040 034 6465
    posti@mainossatama.fi

    Tietosuojaseloste

    Haluatko tietää ensimmäisten joukossa mitä Mainossatamassa tapahtuu?