Viestintä ja markkinointi

Markkinointiviestinnän sisältöön kannattaa kiinnittää erityisen paljon huomiota. Huolellisesti mietityn sisällön ja viimeistellyn tekstin merkitys korostuu aikana, jolloin viestejä tulee kyllästymiseen asti eri kanavilta. On kyseessä sitten painettu asiakaslehti, huomiota herättävä slogan tai uutiskirje, me autamme. Älä huku massaan – tehdään viestinnästäsi muista erottuvaa!

  • Viestinnän ja markkinoinnin suunnittelu
  • Asiakastarinat
  • Mediatiedotteet
  • Yritystarinat
  • Sähköpostimarkkinointi, uutiskirjeet
  • Natiivimarkkinointi
  • Mainostekstit
  • Slogan
  • Blogi
  • Puheet
  • Sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan

 

Viestinnän ja markkinoinnin suunnittelu

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Viestintä- ja markkinointisuunnitelman avulla tulee varmistettua, että viesteissä on huomioitu kaikki tärkeät näkökulmat, ja että tuotteet ja palvelut tuodaan esille monipuolisesti. Suunnitelman avulla on mahdollista tehdä strategia todeksi ja tehdyksi viestintätoimenpiteiksi.

Sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan

Sosiaalinen media on tullut vauhdilla osaksi yritysten markkinointia, eikä tulevina vuosina paineta jarrua. Nyt jos koskaan on hyvä aika ottaa some haltuun ja tavoittaa uusia asiakkaita. Jos oma aikasi ei kuitenkaan riitä sosiaalisen median pyörittämiseen tai haluat saada kanaviisi lisää asiantuntijasisältöä, ratkaisu on Mainossataman somepalvelu. Suunnittelemme, tuotamme ja julkaisemme somekanaviisi sisältöä kiinteään kuukausihintaan.

Asiakastarinat

Asiakastarinat lisäävät yrityksenne arvoa, ne auttavat todistamaan osaamisesi sekä kertomaan mitä tarjoat. Päästä siis asiakkaasi ääneen, sillä mikä voisi olla parempi tapa markkinoida kuin autenttisen aidolla palautteella ja suosituksella.

Mediatiedotteet

Mediatiedote jää turhan usein tekemättä ja lähettämättä. Se on kuinkin tärkeä osa viestintämixiä ja paras tapa varmistaa medianäkyvyys. Teemme ammattitaitoiset tiedotteet, joista toimittajat ja toimitukset tykkäävät. Käytössämme on jakelualusta, jossa voimme tehdä toimivat jakelulistat juuri sinun viestillesi.

Yritystarinat

Monet yrityksen myyvät samoja tuotteita, mutta on vain yksi sinun kaltaisesti yritys. Tarina yrityksen takana kiinnostaa kaikkia, mutta erityisen tärkeä se on erottautumistekijänä verkossa. Yritystarina tuo persoonallisuutta, uskottavuutta ja inhimillisyyttä muuten kasvottomaan yritykseen tai verkkokauppaan.

Uutiskirjeet

Yksi tehokkaimmin toimivista sisältömarkkinoinnin työvälineistä on hyvin suunniteltu sähköpostimarkkinointi. Uutiskirjeet jakavat paljon mielipiteitä, mutta avainasemassa onkin, minkälaista sisältöä siinä julkaisee. Uutiskirjeellä voi buustata markkinointia ja muistuttaa asiakasta olemassaolostaan. Hyvä uutiskirje kohdistaa viestinsä, tarjoaa apua lukijan haasteisiin ja sitouttaa asiakkaat.

Natiivimarkkinointi

Mitä jos perinteisen mainoksen sijasta kertoisitkin tuotteistasi ja palveluistasi toimitetulla jutulla tai artikkelilla? Juttumuodossa tuotteet voi saada lentoon – käytössä on kaikki narratiivin konstit. Voit naurattaa, itkettää, vaikuttaa ja jäädä pysyvästi mieleen. Natiivimarkkinointia tehdään niin verkossa kuin printtimediassakin. Me autamme sinua löytämään tarinallesi oikeat kanavat.

Mainostekstit

Mainostekstin tehtävä on herättää lukijan mielenkiinto, joten ei ole ihan sama, miten asiat sanotaan. Hyvä mainosteksti on lyhyt, ytimekäs, simppeli ja ilahduttava. Hyvä mainos suorastaan huutaa huikeaa mainostekstiä.

Slogan

Hyvää näkyy kauas. Se on Mainossataman slogan. Pystyt varmasti sanomaan nopeasti ainakin viisi mieleesi painunutta hyvää slogania. Ja sitä sloganilta odotetaankin: sen pitää jäädä mieleen. Parhaimmillaan slogan kiteyttää yrityksen tai organisaation ydinajatuksen, se voi olla lupaus tai ehkä jopa hyvällä maulla kaksimielinen.

Blogi

Blogiteksti on parhaimmillaan menestystarina, jos se onnistuu herättämään lukijassa positiivisia tunteita ja luottamusta. Blogin tavoitteena voi olla vaikuttamistyö, yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuminen, uuden tiedon tarjoaminen, palvelevan lisäarvon tuottaminen asiakkaalle tai oman asiantuntijuuden vahvistaminen. Samalla kun blogitekstit tekevät asiakaspalvelu- ja myyntityötä, ne myös lisäävät kotisivujen optimointipisteitä. Sivuillasi on tasaisesti uutta sisältöä, joka palvelee myös hakusanaoptimointia.

Puheet

Jos sinulle on annettu hetki aikaa tehdä vaikutus – käytä se parhaalla mahdollisella tavalla! Olipa kyseessä pitchaus tai puhe merkittävälle yleisölle, me olemme auttamassa sinua sen toteuttamisessa. Pitch on lyhyt ja ytimekäs myyntipuhe miksi juuri sinun yrityksesi on olemassa, mitä palveluita tarjoat ja millä erotut kilpailijoistasi. Hyvä puhe tempaa kuulija mukaansa. Puheen on pitää olla myös esittäjänsä näköinen, silloin välittämässäsi viestissä on sydän mukana. Se kuinka esiinnyt, on yhtä tärkeää kuin puheesi sisältö – vain vakuuttavalla esiintymisellä jäät kuulijan mieleen.

Mainossatama Oy
Hämeentie 8, 30100 Forssa
Vaihde: 040 034 6465
posti@mainossatama.fi

Tietosuojaseloste

Haluatko tietää ensimmäisten joukossa mitä Mainossatamassa tapahtuu?